איך לבחור משרד ?
איך לבחור משרד
חברות רבות כיום מחליטות למצוא משרד להשכרה, בו הן תוכלנה לקיים את העבודה השוטפת שלהן. ישנם יתרונות רבים בהשכרת משרד, אך לפני ההשכרה עצמה ישנו תהליך שצריך לעבור, הכולל בחינה של המאפיינים והצרכים השונים של המשכיר. בחינה מראש של כל ההיבטים הנדרשים מבטיחה שאכן החלל המושכר יוכל לשמש את המשכיר בצורה היעילה ביותר, והיא גם מונעת סיבוכים עתידיים שהיה ניתן לפתור מבעוד מועד.
מיקום גיאוגרפי
כאשר בוחרים משרד להשכרה, ישנה חשיבות רבה למיקום הגיאוגרפי של המשרד – הן בבחירת העיר והן מבחינת המיקום של המשרד בתוך העיר עצמה. לרוב חברות ועסקים מעדיפים לפעול באזור המרכז – כיוון שהדבר מהווה יתרון רב עבור העובדים שצריכים להגיע מידי יום למשרד, עבור שותפים עסקיים, עבור ספקים שעובדים עם החברה וכדומה. מבחינת מיקום המשרד בתוך העיר עצמה, החלוקה לרוב מתקיימת בצורה כזו שהמשרדים שממוקמים באזור תעשייה ובו משרדים רבים נוספים, או שהם ממוקמים במרכז העיר, כך שלציבור הלקוחות תהיה נגישות אליו.
בחינת הצרכים התפקודיים
כאשר בוחרים משרד להשכרה, חשוב לבצע בדיקה קפדנית מראש ולוודא שאכן כל המאפיינים והצרכים הנדרשים קיימים במשרד הנבחר. המאפיינים הללו צריכים לכלול בין היתר:
- בחינה של גודל החלל
- מספר חדרים המוצע בחלל
- הימצאותה של מעלית (במידה ומדובר בבניין עם קומות)
- בחינת המרחב: האם החלל פתוח ויש בו חלונות?
- בחינת אלמנטים נוספים בהשכרה – ציוד, מערכת מיזוג וכדומה
- בחינת האפשרות לביצוע שינויים ושיפוצים בתוך החלל
ועוד מספר של היבטים שצריכים להתקיים בהתאם לצורכי המשכיר.
מיהו המשכיר?
כאשר בוחרים משרד להשכרה ישנו עוד היבט חשוב, והוא בחינת האדם או הגוף המשכיר את המשרד: כמו כל פרוצדורה עסקית, גם תהליך ההשכרה דורש חתימה על חוזה, ולפני חתימה על חוזה השכירות חשוב לוודא את התנאים עליהם מתחייבים, ולעומת זאת מה הצד המשכיר מתחייב לספק במסגרת החוזה. אחת ההמלצות הטובות שכדאי לזכור טרם בחירת משרד להשכרה, היא בדיקת המשכיר – האם יש לו מוניטין מסוים בשוק, והאם יש לו המלצות.